Thursday 26 September 2019

KAPAS CAMPING TRIP PART 3

OK here we go

Untuk last entri kali ni pasal hari malam dan hari last kitorang kat sana.
Kalau dah nama camping harus lah ada bbq nya kan so malam tu kitorang set up untuk bbq.




Btw ayam yang pucat lesi tu bukan kitorang punya yer. 
Ayamm kitorang haruslah menarik hasil tangan chef syawal azrai aka syawalina. 
Letops ayam dia,tengok warna pon dah tau sedap ye sis semua.



Nak hidupkan arang yang tak seberapa tu pon sampai empat orang.
Dan of course lah aku paling function siap kipas terus


Ok malam tu sebenarnya nak celebrate birthday fizi. 
Dia macam tradisi kitorang lah untuk celebrate birthday masing2 so malam tu kitorang decide untuk celebrate beday fizi.
Gigih yer aku bawak kek tu dari Kuantan naik bot segala.
Nasib kek masih lagi ada rupa kek ye malam tu.


Letups tak makanan and decoration  siap fairy light segala




Birthday boy. Kek sumpah sedap yer. Perisa choc peanut.
 Pandai tak aku jaga kek ni supaya masih kekal bentuk kek, Dengan naik bot nya semua.
 I is bangga dengan diri sendiri.
Tibehh

Malam tu kitorang tido atas buai hammock yang jaring2 tu sambil tengok bintang. 
Asyik bangat tapi tengah2 malam tu dah kena masuk khemah sebab macam nak hujan tapi nasib baiklah aku tido lena jugak. 
Mungkin sebab penat dah kot siang hari tu

Siang nya tu kitorang decide untuk hike Bukit Singa. 
Bukit Singa ni is a must sebab orang kata signature Pulau Kapas lah. 
Klau tak pergi maknanya tak pergi lah korang ke Pulau Kapas. tapi nasihataku,tayah lah korang nak jalan sendiri,better ambik tour guide jek Rm25/pax sebab penat weyh nak jalan panas2.
Naik bot nanti dia terus hantar tapi kitorang hari tu jauh jugak dari bot nak pergi jalan naik Bukit Singa tuh
Bot tak boleh berhenti depan2 Bukit Singa tu sebab nanti rosakkan coral so diorang akan berhenti jauh sikit dan korang kena jalan untuk sampai ke Bukit Singa tu



Ni kitorang dah dekat bawah.
Kena naik bukit belakang tu untuk pergi puncak
Jalan nak naik puncak tu curam jugak jadi kalau yang berumur sikit (I mean makcik2) macam susah sikit lah nak naik.



Cantik kan view dia. Orang cakap hilanglah penat sekejap bila da naik atas puncak dia. 
Tapi puncak dia bukan macam Broga yang luas sampai 10 orang boleh bergambar atas tu.
Puncak dia kecik je
Paling ramai pon boleh lah 5 orang yang berbadan kecik duk kat atas tu





Ni gambar aku dekat puncak.
Curam gila ye.
Kau dekat atas ni tak payah lah duk nak bergurau senda beramas mesra sangat sebab tempat dah lah kecik lepas tu kalau kau silap sikit jatuh lah ke bawah. 
Innalillah



Mamat yang pakai cap tu lah yang jadi tour guide kitorang

Dekat Bukit Singa ni tak boleh lama2 sebab panas sangat.
Kitorang dekat atas pon sekejap jek sebab panas yakmat time tu weh.
Lepas balik dari Bukit Singa kitorang kena balik tent sebab bot balik pukul 1.30 pm.

Ok time ni aku memang menyirap ye,terus angin baik aku dua hari tu hilang.
Kisahnya sebab aku dah lah panas balik dar Bukit Singa tu.
Badan punya lah melekit nak mampus lepas tu time nak mandi boleh pulak tadek air. I repeat TADAK AIR!!!
Aku punyalah nak marah time tu,memang tak boleh bincang dah,nak mengamuk betul aku
Kau dah lah nak kejar bot cepat lepas tu kau tak boleh mandi ye
Stress weh
Nasib baiklah tempat lelaki ada lagi sikit air so aku masuk lah toilet lelaki
Gasak lah.
Tapi mujurlah kawan-kawan aku ni tolong cover
Function jugeklah
Dah setel mandi semua kitorang rushing naik bot and balik ke realiti sebenar

Sebenarnya da lagi cite pasal makan otw balik ni tapi aku tatau mana pergi gambar-gambar makanan tu so pass je lah.
FYI makanan yang tak sedap ye so tak yah lah aku citer kan

Ok bye 

0 comments:

Post a Comment