Monday 18 March 2019

JOGJAKARTA PART 2


Sambungan kepada entri yang sebelum ni, lepas je check in aku dengan kawan aku Anis decide untuk pergi tempat tempat berikut. Aku belanja serpihan gambar je lah yer. Bab- bab bayaran aku tak ingat dah

1)  Candi Ijo - candi ni dekat atas bukit dan kalau nak pergi, pergi waktu pagi sebab view cantik sangat




2) Nama tak ingat - tempat dia betul-betul sebelum sampai Candi Ijo. Kira bawah candi Ijo tapi kitorang decide pergi candi dulu then turun baru singgah tempat ni




 3) Goa Pindul - tempat main air (gambar banyak hilang)

ehsan google
4) Gumuk Pasir - Okay dekat sini boleh main sand boarding. Tempat dia ala-ala macam padang pasir . Sangat cantik






4) Malioboro - Tempat kitorang makan dan lepak-lepak beli souvenir

Google

Google

5) Puntuk Setumbu







6) Candi Borubudur





7) Pantai Timang 

Ni antara tempat wajib pergi ye. Aku boleh share gambar je sebab details aku dah tak ingat sangat dan gambar pon dah banyak hilang. Tapi nak ke sana memang sakit bontot yer. Kau kena naik jeep lepas tu ikut off road. Balik tu konfom bernanah bontot kau.

Lagi satu dekat Pantai Timang ni kau boleh pilih antara gondola atau cross jambatan. Macam aku and the gang, kitorang nak cross jambatan sebab boleh ambik gambar tengah- tengah nk cross tu but pape pon depend pada diri sendiri. Kalau bajet terlebih, try lah dua-dua. Ha gitu


Ni jeep yang kitorang naik. Leper tetek dengan bontot aku naik benda ni



Haa kemain feeling nyah






Nak cakar apa tatau

Sebelah kiri jambatan, sebelah kanan gondola. Ha pilih lah yang mana suka ok

Ok bila dah sampai Pantai Timang ni memang wajib kalau lepas tu pergi makan lobster ni. Sedap nya sampai kitorang dah tak larat nak makan sebab portion dia sangat banyak dan lobster tu kau boleh pilih untuk masak pedas atau tak,tak pun nak dua- dua sekali pon boleh. Berbaloi dengan harga (this is exactly what we ate)

Google

8) Hutan Pinus

Hutan Pinus ni cantik kalau nak ambik gambar lepas tu relax- relax kejap ok lah







9) Gunung Merapi








10) Rumah Hobbit






11) Pinus Pengger

Cantik sangat view dia. Ala- ala macam bukit Ampang tapi lagi lawa lah. By the way, dalam gambar ni kawan aku, aku tak tahu lah mana gambar aku. Aku rasa semua dalam fon lama yang rosak tu.




Ok sekian sahaja trip throwback ke Jogja. Overall, Jogga tempat yang sangat cantik. Kalau jenis yang suka ambik gambar tempat- tempat cantik boleh lah pergi ok

4 comments:

  1. i've always wanted to go there but still haven't got the chance yet. love all your photos.

    ReplyDelete
  2. seronoknya awak..dpt travel. :D

    ReplyDelete